POSLÁNÍ, CÍLE A PRAVIDLA
Posláním sociálního poradenství Centra pro integraci cizinců (CIC) je pomoc imigrantům a imigrantkám, kteří jsou ohroženi zhoršením své sociální situace vlivem jazykové bariéry, neznalostí reálií, svých práv, povinností, právních předpisů a institucí v České republice. Prostřednictvím odborného sociálního poradenství přispívá CIC k integraci imigrantů v ČR a zlepšování jejich postavení ve společnosti.
Cílem sociálního poradenství je předat klientovi kompletní, srozumitelné a k jeho situaci relevantní informace a podporu, která mu umožní řešit jeho nepříznivou sociální situaci v souladu s právním řádem ČR.
Principy
- Vycházíme z myšlenky občanské integrace.
- Usilujeme o respektování a přijímání právního systému České republiky (i EU) ze strany imigrantů a stejně tak ze strany české společnosti.
- Vážíme si jedinečnosti každého člověka (klienta, zájemce o služby CIC) a respektujeme jeho vnímání své situace v České republice.
- Uplatňujeme rovný přístup ke všem lidem.
Poradenství je poskytováno ambulantní i terénní formou, v poradnách i mimo poradny.
Pravidla služby (Jak pracujeme?)
Sociální pracovník CIC Vám poradí:
- jak se co nejlépe integrovat v ČR, jaká jsou Vaše práva a povinnosti;
- jak můžete řešit Vaši situaci.
Sociální pracovník CIC může:
- doprovodit na úřad;
- pomoci Vám v rozhodování, ale o řešení rozhodujete Vy sám/sama.
Sociální pracovník CIC nemůže:
- dělat právní zastoupení;
- poskytnout pouze tlumočení.
Plán spolupráce
Sociální pracovník Vás informuje o organizaci, o nabízených službách. Vy řeknete, s čím potřebujete poradit. Dohodnete se, jak Vám může CIC pomoci (= cíl spolupráce).
Sociální pracovník s Vámi uzavře smlouvu o poskytnutí služby. Smlouva je ústní (= ne písemná). Uzavřením smlouvy se stáváte klientem služby.
Sociální pracovník s Vámi vytvoří plán, jak cíle dosáhnete: co uděláte Vy, co udělá sociální pracovník. Na dalších konzultacích spolu vyhodnotíte, co se podařilo a co budete dělat dále.
Jako klient sociálního poradenství dodržujete tato pravidla spolupráce:
- Kontaktujete vždy přímo vašeho pracovníka, na kterého máte kontakt. CIC udržuje spolupráci klienta s jedním pracovníkem.
- Docházíte na sjednané konzultace. Pokud nemůžete přijít na plánovaný termín, předem CIC informujete a omluvíte se, telefonicky nebo e-mailem.
- Děláte kroky, které jste si se sociálním pracovníkem dohodli, že je uděláte Vy.
- Informujete sociálního pracovníka o důležitých změnách ve Vaší situaci.
- Pokud je situaci nutné řešit rychle a Váš sociální pracovník není v CIC přítomen, můžete přijít bez objednání do poradny v otevřených konzultačních hodinách.
Máte právo neuvádět Vaše osobní údaje a zůstat v anonymitě.
Někdy pro spolupráci na řešení Vaší situace sociální pracovník potřebuje mít Vaše osobní údaje (jméno, e-mail, telefon, nebo jiné detaily).
Bude mít jen ty údaje, které Vy předáte.
CIC dodržuje Zákon o ochraně osobních údajů a GDPR.
Záznamy z konzultace a Vaše osobní údaje jsou uloženy do uzavřené databáze a uchovány po 3 roky.
Když máte zájem, můžete Vaše záznamy vidět.
Máte právo kdykoliv požádat o vymazání Vašich osobních údajů.
Nejste spokojeni s naší sociální službou?
Máte právo podat stížnost na služby CIC. Více informací ve formuláři Informace pro klienty o podávání stížností a podnětů.